The making of... een drieluikje

In deze post zal ik proberen te beschrijven hoe ik het drieluikje heb gemaakt.

1. Beplak 3 mini canvasjes met restjes vrolijk gekleurd scrappapier. Denk ook aan de randen. Als lijm kun je matte gel medium gebruiken, dat kun je er ook overheen smeren waardoor het nog beter plakt.


2. Stempel met bruine Archival inkt op patroonpapier.






3. Maak een prop van het patroonpapier en haal weer uit elkaar. Plak het nu met gel medium over je canvasjes. Zorg dat het er goed gekreukeld op komt. De kreukels strik je glad door er gel medium overheen te smeren. Denk ook weer aan de zijkanten. Droog met een heatgun.


4. Spray de canvasjes met water en smeer er een dunnen laag gesso over. Het moet niet helemaal wit worden maar een beetje melkachtig waas erover. Weer drogen.


5. Eerst nog hier en daar wat Glass bead gel medium en weer laten drogen. Dan met dunne acrylverf de canvasjes schilderen. Denk weer aan de zijkanten. Vanaf dit moment heb ik de canvasjes steeds op volgorde laten liggen zodat alles mooi doorloopt.



6. Breng nu accenten aan met stempels, punchinella en de zijkant van een credit card. Door de punchinella heen heb ik met donkerder geel wat verf aangebracht. Met de zijkant van de credit card kun je strepen zetten. Als je met verf stempelt moet je wel direct je stempels goed schoonmaken.



7. Op encyclopediepapier heb ik bloemen en een vogeltje getekend. Deze gekleurd met Pan pastels. Fixeren en vastlijmen met gel medium. Dan accenten aangeven met zwarte en witte pen.

8. Met dopjes kun je nu cirkels zetten met acrylverf. Ik heb de vogel pootjes gegeven en de bloemen een steeltje. Verder heb ik er kant en klare tekst stickers bij geplakt. Tot slot met een tekststempel nog wat accenten gezet met zwarte archival inkt.


9. Aan twee kanten aan de bovenkant van ieder canvasje heb ik een touwtje vastgemaakt met een niet pistool. Knoopje aan de achterkant. Vervolgens heb ik de touwtje 4 keer om een takje gewonden en aan de achterkant vastgeniet.


10. Toen alle canvasjes vastzaten heb ik ze voor de zekerheid nog aan elkaar geniet.

 11. Het eindresultaat.



Reacties

Janny Jager zei…
Wat een super gaaf drieluikje Tink en bedankt voor de super uitleg.

Groetjes Janny