And now for something completely different...


Het is me het vogel weekje wel beste lezer (m/v). Begin van de week zag ik een hele rare duif naar ik dacht met nestmateriaal, maar duiven maken floddernesten dus dat leek me onwaarschijnlijk. Even beter kijken en het bleek een sperwer te zijn met een lekker hapje aan zijn pootjes. Gister kwam er een wel héél grote vogel op een typische wijze landen in het graslandje achter. Leek te groot voor een reiger en vloog ook heel anders. Eind van de dag kwamen er twee en voila, twee ooievaars midden in de woonwijk. Het ooievaarsproject in Gorssel heeft dus echt gewerkt. Vanavond bleef ik een raar gepiep horen. Toch maar even de verrekijker erbij en vervolgens de telescoop want dit steenuiltje zat wel héél erg mooi op de snijbonenstaak. Ik heb geprobeerd om door de telescoop een foto te maken.

Reacties