Copic papier en inkt onderzoek

Ik heb me laten verleiden tot de aanschaf van 10 Copic Sketch Markers. Met de twee die ik had gekregen op een beurs heb ik nu dus 12 kleuren (van de 300 zoveel). Omdat ik niet het papier en de inkt die vaak aangeraden wordt in huis heb, ben ik een onderzoekje gaan doen. Links zie je drie egeltjes gestempeld op OCE Top Colour papier van 160 gsm. Rechts dezelfde drie egeltjes op een Correspondentiekaartje. Dan ook nog eens drie soorten inkt uitgetest. V.l.n.r. Adirondack dye inkt, Versafine en tot slot Archival van Ranger. Naar mijn mening komen de kleuren het best tot hun recht op het OCE papier. Een telefoontje met de kantoorvakhandel leverde mij op dat dit vergelijkbaar is met het DCP papier van Clairefontaine dat vaak aangeraden wordt, dus dat kan wel kloppen. Dat hoef ik dus voorlopig niet aan te schaffen. Voor wat betreft de inkt is de Adirondack voor mij de winnaar. De andere twee inkten lopen echt een beetje uit, vooral op de correspondentiekaart.

Reacties

Miranda zei…
mij is de memento-inkt en laserprintapier aangeraden. heb je die ook al getest?
leuk idee trouwens om je testresultaten te laten zien. handig voor anderen. goed gedaan!

groetjes miranda 9
(van de stempelgroep)