Cougar 3

Vandaag heb ik me gewaagd aan het snijden van grijsbord. Ik vond het heel spannend maar eigenlijk ging het me erom dat ik dat zou kunnen. Het was wel een beetje lastig met het "blue plus" mesje. Dat is wat langer dan een gewoon mesje en dus kun je als het mesje geplaatst is niet je mat laden. Houder er dus uit, papier laden, houder erin. Je kunt hem ook proberen hoger vast te klemmen. Voor de eerste keer snijden had ik het mesje niet ver genoeg uit laten steken. Er was wel in het grijsbord gekrast maar niet gesneden. Ik heb niets veranderd aan de settings maar wel het houdertje naar 3 geklikt zodat het mesje meer naar buiten kwam en ja hoor... het lukte in een keer. De zijkanten van het snijwerk komen wel iets omhoog maar ik vond het niet storend. Ik had het natuurlijk op de foto moeten zetten maar ben het vergeten. Daarna van gekleurd Cardstock hetzelfde laten snijden en erop geplakt en klaar was ik. Het grijsbord heeft ongeveer de dikte van de achterkant van een kladblok. Een volgende keer zal ik eens spelen met nog meer druk of het mes nog iets verder uit laten steken en dan kijken of de zijkanten plat blijven. Op de bijgevoegde kaart is het ornamentje "boy" met de Cougar gesneden. De losse letters zijn gewoon van een drogist en een beetje gepimpt.

Reacties

Ellen zei…
Oh dit zier er veel belovend uit! Denk je dat je ook dikker cipboard kan snijden? Ik denk aan 1.5 tot 2 mm dik en dan iets van swirls.