Cougar 2

Gisteren serieus aan de slag gegaan met het snijden met de Cougar. Wat een verschil met mijn oude machientje. Hij snijdt met het grootste gemak en er zijn veel minder beschadigingen aan de punten en geen aan de randen te zien dan voorheen. Na een aantal geslaagde pogingen waagde ik het er dus op om iets uit een vel 200 gsm papier uit te snijden. Je kunt dat op de foto zien bij het hartjes ornament op de voorpagina, het blauwe gedeelte. Ik werd er helemaal blij van. In één keer gesneden en niet eens met een hele hoge mes druk. Telkens als ik iets gesneden heb dan maak ik van het papier een kaartje met daarop hoeveel grams papier het is en wat de instellingen zijn voor het snijden. Je kunt namelijk de snelheid instellen, de kracht en ook aan het mesje kun je instellen hoever het naar buiten komt. Voor dat laatste ben ik trouwens blij dat ik direct de Click holder heb mee besteld. Daar zitten gewoon 6 standen op en dan hoef je het niet op gevoel te doen. Het is trouwens tot mijn vreugde ook gelukt om de Cougar met Funtime te laten werken. Dat vind ik toch wel een heel fijn programma. Ik weet nog niet of ik Inkscape veel zal gebruiken maar het schijnt heel erg makkelijk te zijn.

Reacties

Unknown zei…
Inkscape geeft soms een beter resultaat dan Funtime. Het is afhankelijk van de file.
Signcut is trouwens ook een super software met snijmogelijkheden voor Ai files.
In inkscape en Funtime is het makkelijker om te ontwerpen.
Maar dit zijn natuurlijk mijn persoonlijke opvattingen ;-)